Verrassende Ideeën
Vanzelfsprekend Van der Valk

Het klinkt wat cliché: fit het voorjaar in. Toch is dit voor veel mensen een hele opgave. Bij de Van der Valk-hotels zijn er tal van mogelijkheden om je dag actief in te vullen, met op z'n tijd natuurlijk de welverdiende ontspanning.

GEZONDE START

Zoals je bij Van der Valk gewend bent, kun je er heerlijk ontbijten en is er volop keuze: verse jus d'orange, overheerlijke croissants, yoghurt, kwark met muesli, vers fruit, smoothies en ga zo maar door. Maar wat is nou een gezonde start voor een sportieve dag?

Volgens personal trainter Bart van Roosmalen (zie foto), is verse jus d'orange, een gekookt eitje en magere kwark met gemengde noten een ideale start. Omdat je na het slapen een geruime tijd geen voeding hebt gehad, is het belangrijk om bij het opstaan direct je spieren te voeden.

ONTSPANNING

Na een intensieve training is het belangrijk voldoende te ontspannen en niet meteen door te gaan met andere werkzaamheden. Een cooling-down is erg belangrijk en zorgt ervoor dat je lichaam weer ontspant. In een aantal Van der Valk-hotels kan je ook ontspannen in de wellness. Voornamelijk de infrarood sauna is na het sporten erg goed voor je spieren en gewrichten. Door regelmatig te sporten ga je je steeds beter voelen, want je weerstand wordt beter en je merkt dat je meer aankan in het dagelijks leven.

SPORTEN BIJ VAN DER VALK

De omgeving van de meeste Van der Valk-hotels bieden tal van mogelijkheden om fit het voorjaar in te gaan. Zo kun je bij de meeste hotels fietsen of e-bikes huren om de omgeving per fiets te verkennen. Vaak zijn er gratis fietsroute aanwezig en kun je met een goed verzorgd lunchpakket op pad. De meeste hotels beschikken over een fitnessruimte met een professionele sportinstructeur.

FIT HET VOORJAAR IN?

  • Vermijd zoveel mogelijk kant-en-klare producten en probeer regelmatig kleinere porties te eten.
  • Probeer eens een paar dagen geen suiker te eten, dan merk je dat je lichaam hier steeds minder behoefte aan heeft.
  • Probeer drie keer per week een intensieve workout te doen van zo'n 45 minuten.
  • Zorg voor voldoende vocht in je lichaam en blijf genoeg water drinken.
  • Eet meer eiwitrijke producten zoals: kwark, huttenkase, ongebrande noten, eieren, vis, gevogelte, quinoa en kikkererwten.