Voorbeelden van nepacties:

Let op: Van der Valk Nepacties!

Momenteel zijn er Van der Valk nepacties in omloop via e-mail, social media en banners. U ontvangt bericht dat u kansmaakt op een prijs en uw deelname dient te bevestigen of uw prijs moet claimen. Let op! Dit zijn nepacties. Voorbeelden van deze nepacties en prijzen zijn:

  • Nacht weg voor €2 vanuit Valk Jubileum
  • Weekendjes weg naar een Van der Valk hotel
  • Van der Valk arrangementen (bestaande uit: high tea, vijf gangen diner, surprise optreden, ontbijtbuffet en verrassingspakket).
  • Uitzonderlijke aanbieding voor speciaal geselecteerde gasten

Dit zijn zogenaamde 'phishing-acties'. Dit is een vorm van internetfraude waarbij een onbekende partij onze naam en logo misbruikt om persoonlijke gegevens te verzamelen. Doe hier niet aan mee, het gaat om oplichterij. Wij adviseren u dan ook om niet op het mailtje te klikken en zeker geen gegevens in te voeren. Mocht u in de toekomst twijfelen of een mailtje van ons is, dan kan u altijd contact met ons opnemen.

Mocht u per ongeluk toch doorgeklikt hebben, neemt u dan contact op met de cyberpolitie. Voor meer informatie: https://www.politie.nl/themas/cybercrime.html.

Kenmerken officiële Van der Valk winacties:

Kenmerken phishingmail (nepacties)

  • De e-mail is verzonden vanuit een ander e-mailadres dan emailing@vandervalkonline.com
  • Van der Valk gebruikt geen SMS of WhatsApp voor winacties
  • De tekst in de e-mail probeert u te overtuigen om zo snel mogelijk actie te ondernemen. De nepactie zou bijvoorbeeld maar een aantal plaatsen hebben of binnenkort verlopen
  • De tekst in de e-mail bevat vaak spelfouten
  • Het adres onderaan de e-mail bevindt zich niet in Nederland
  • Er staat in kleine letters onder de 'Bevestig nu'-knop: De hier genoemde merken zijn NIET aangesloten op deze promotie

Indien u een mail ontvangt met een andere afzender dan emailing@vandervalkonline.com dan betekent dit dat dit dus een phishingmail is. Heeft u zo een mail ontvangen? Lees hieronder wat u het beste kunt doen.

U heeft een phishingmail ontvangen - wat nu?

1. Belangrijk: Klik op geen enkele link in de mail!
Het is belangrijk dat u op geen enkele link klikt in de mail, ook niet als er staat "meld u af" of "uitschrijven". Hiermee geeft u namelijk door dat het e-mailadres in gebruik is en zult u vaker dit soort e-mails ontvangen.

2. Markeer de e-mail als "spam" in uw mailbox.

3. Verwijder de e-mail uit uw mailbox.

4. Meld de phishing-mail bij uw provider. 
Bijna alle providers bieden informatie op hun website aan omtrent phishing. Daarom raden wij u aan om de website van uw internetprovider te raadplegen en het misbruik te melden.

5. Meld het bij de Fraudehelpdesk
Meld de phishing e-mail bij de Fraudehelpdesk. Dit kunt u hier doen. Zij kunnen eventueel verdere stappen ondernemen. Daarnaast toont de fraudehelpdesk voorbeelden van bestaande phishing-mails.