Verrassende Ideeën
Vanzelfsprekend Van der Valk

Let op: Van der Valk Nepacties!

Momenteel zijn er Van der Valk nepacties in omloop via e-mail, social media en banners. U ontvangt bericht dat u kansmaakt op een prijs en uw deelname dient te bevestigen of uw prijs moet claimen. Let op! Dit zijn nepacties. Voorbeelden van deze nepacties en prijzen zijn:

  • Weekendjes weg naar een Van der Valk hotel
  • Van der Valk arrangementen (bestaande uit: high tea, vijf gangen diner, surprise optreden, ontbijtbuffet en verrassingspakket).

Dit zijn zogenaamde 'phishing-acties' en onze naam en logo wordt hierbij misbruikt om persoonlijke gegevens te verzamelen. Doe hier niet aan mee, het gaat om oplichterij.

Kenmerken officiële Van der Valk winacties:

Kenmerken phishingmail (nepacties)

  • De e-mail is verzonden vanuit een ander e-mailadres dan emailing@vandervalkonline.com
  • Van der Valk gebruikt geen SMS of WhatsApp voor winacties
  • De tekst in de e-mail probeert u te overtuigen om zo snel mogelijk actie te ondernemen. De nepactie zou bijvoorbeeld maar een aantal plaatsen hebben of binnenkort verlopen
  • De tekst in de e-mail bevat vaak spelfouten
  • Het adres onderaan de e-mail bevindt zich niet in Nederland
  • Er staat in kleine letters onder de 'Bevestig nu'-knop: De hier genoemde merken zijn NIET aangesloten op deze promotie

Indien u een mail ontvangt met een andere afzender dan emailing@vandervalkonline.com dan betekent dit dat dit dus een phishingmail is. Heeft u zo een mail ontvangen? Lees hieronder wat u het beste kunt doen.

U heeft een phishingmail ontvangen - wat nu?

1. Belangrijk: Klik op geen enkele link in de mail!
Het is belangrijk dat u op geen enkele link klikt in de mail, ook niet als er staat "meld u af" of "uitschrijven". Hiermee geeft u namelijk door dat het e-mailadres in gebruik is en zult u vaker dit soort e-mails ontvangen.

2. Markeer de e-mail als "spam" in uw mailbox.

3. Verwijder de e-mail uit uw mailbox.

4. Meld de phishing-mail bij uw provider. 
Bijna alle providers bieden informatie op hun website aan omtrent phishing. Daarom raden wij u aan om de website van uw internetprovider te raadplegen en het misbruik te melden.

5. Meld het bij de Fraudehelpdesk
Meld de phishing e-mail bij de Fraudehelpdesk. Dit kunt u hier doen. Zij kunnen eventueel verdere stappen ondernemen. Daarnaast toont de fraudehelpdesk voorbeelden van bestaande phishing-mails.

Voorbeelden van nepacties: