Verrassende Ideeën
Vanzelfsprekend Van der Valk

Ridderkerk viert 10-jarig bestaan groots

Freek en Krystle van der Valk, 4e generatie, vormen samen de directie van Hotel Ridderkerk. Dit jaar staat in het teken van tienjarig jubileum. Onlangs zijn ook het restaurant, de lobby en receptie volledig vernieuwd. Reden genoeg voor een feestje! 

'Dit jaar staat in het teken van het tienjarig bestaan en is door de directie uitgeroepen tot feestjaar.'

Hotel Ridderkerk is met recht één van de kleurrijkste hotels binnen het concern. In de afgelopen tien jaar heeft dit hotel al best veel veranderingen ondergaan. Freek: “De tijd is veranderd. Als je dertig jaar geleden iets opende, kon het gemakkelijk twintig jaar mee en als je tien jaar geleden iets opende, kon het misschien nog tien jaar mee. We zijn zo gewend geraakt aan snelle veranderingen. Krystle en ik vinden het belangrijk om de energie van vernieuwing en beleving vast te houden.”

Feestjaar
De directie heeft dit jaar uitgeroepen tot feestjaar met leuke acties voor de gast en natuurlijk de heropening van het restaurant, de lobby en receptie. Freek: “Een hotel maak je met z’n allen: de medewerkers, leveranciers en de gasten. Iedereen werkt mee aan de beleving. Goed teamwork is belangrijk. Hoe gasten het hotel beleven, wordt versterkt door de ontvangst in het hotel, maar ook door de mindset waarmee ze binnenkomen. We vinden het leuk om stil te staan bij bijzondere momenten en successen. Je kunt heel makkelijk doorgaan in de waan van de dag, maar we hebben er juist veel plezier in om dit met elkaar je delen. En dat is dan eigenlijk ook wel de reden dat we dit hele jaar maar als feestjaar hebben bestempeld”, vertelt Freek lachend. “Tijdens het jubileumfeest waren daarom ook gasten, medewerkers, relaties, leveranciers en familieleden uitgenodigd om dit met ons te vieren.”

Restaurant
De energie van de vernieuwing houdt het directiepaar zeker vast, want het gehele restaurant heeft een totale make-over gekregen. Het vrolijke, jeugdige kleurgebruik is ingeruild voor warmere en chiquere kleuren. Daarnaast is de gehele opstelling veranderd. Freek: “Vroeger kreeg flexibiliteit in het restaurant de hoogste prioriteit. Nu is er veel meer aandacht gegaan naar de beleving. Er zijn veel meer speciale plekjes gecreëerd. Wij hebben gekeken naar hoe we meer sfeer en intimiteit kunnen creëren in het restaurant. Dit hebben we gedaan door centraal een vaste bank met een opvallende bloemenprint te plaatsen. Ook hebben we nu meer verlichting dichter bij de tafels. De goudkleurige hanglampen zijn echte eyecatchers en geven aan tafel een warme beleving. Kleuren vinden we nog steeds erg belangrijk, je wordt er vrolijk van en het geeft je energie. Alleen vonden we belangrijk om een warmere uitstraling te creëren en zo is bijvoorbeeld appeltjesgroen veranderd in mosgroen.” Ook de lobby en receptie hebben een metamorfose in dezelfde stijl als het restaurant gekregen. De combinatie van marmer met warme kleuren en stoffen zorgen voor een mooie entree. Anno 2017 kijken Freek en Krystle met trots terug op de afgelopen jaren, want er is al voor de opening van Hotel Ridderkerk hard gewerkt om de bouw van de grond te krijgen. Freek: “Mijn ouders zijn 22 jaar geleden begonnen met de plannen voor Hotel Ridderkerk. Dat duurde heel lang door allerlei procedures. Uiteindelijk zijn we twaalf jaar geleden gestart met bouwen en in 2007 opengegaan. Krystle en ik zijn nu ongeveer vijftien jaar fulltime bezig met Hotel Ridderkerk. En als we kijken waar we nu staan, dan zijn we heel erg blij met alles wat we in de afgelopen jaren hebben geleerd en meegemaakt. Maar we zijn vooral ongelofelijk trots op het team dat toch altijd maar weer klaarstaat om onze gasten een perfecte beleving te bieden”.