5 years Hotel Nijmegen-Lent

Deze zomer bestaat Hotel Nijmegen-Lent vijf jaar. Directiepaar Thijs Boomkens en Marije van der Valk kijken terug op de vliegende start van hun hotel.


Hotel Nijmegen-Lent is al vijf jaar populair onder zowel de zakelijke als toeris- tische gast. Marije licht toe: “We merkten direct dat ons hotel een aanvulling was voor deze regio. In het centrum van Nijmegen heb je veelal kleinere hotels. Zeker niet van deze omvang en met zoveel faciliteiten, met name voor de zakelijke gast.

Met twaalf multifunctionele zalen bedienen we de zakelijke markt voor grote bedrijven als Radboudumc. Een locatie met alles onder één dak, een combinatie van zalen, restau-ant, bar én hotel, ontbrak hier nog.”

Onder dat dak liggen verder nog fitness- en wellness- faciliteiten. “Onze hotelbar Lola’s Bar is een hippe plek voor een goede lunch of lekkere cocktail”, vertelt Thijs. “Geliefd onder onze hotelgasten, maar inmiddels ook een echte hotspot in Nijmegen-Noord.

Heel leuk om te zien dat buurtbewoners hiernaartoe komen voor een avondje uit. Dat is ook wat we willen uitdragen: niet te hoogdrempelig, maar een plek voor iedereen. Afgelopen september hebben we bovendien een nieuw concept geïntroduceerd: Lola’s Funky Sushi & Flamed Burgers. Versesushi van hoge kwaliteit en huisgemaakte burgers. Het werd een succes en we besloten daarom om deze gerechten ook standaard als take away aan te bieden. Inmiddels is het concept niet meer weg te denken!”

LEVENDIGE STAD

Gelegen aan de voet van het centrum en naast station Nijmegen-Lent is het hotel per auto en trein uitstekend te bereiken. Marije: “Die bereikbaarheid en de locatie maken dit een uniek hotel. Het stadscentrum ligt aan de andere kant van de Waalburg, daar ben je zo. Voordat ik hier kwam, kende ik Nijmegen niet zo goed, maar ik ben erdoor verrast. De stadsslogan is ‘Old city, young vibe’ en zo ervaar ik het zelf ook. Nijmegen is een oude Romeinse stad, dat zie je op verschillende plaatsen en in musea terug. Maar het is ook een studentenstad, met festivals, de Vierdaagsefeesten, conceptstores en aandacht voor het bourgondische leven.

Daarbij komen gasten hier voor de natuurrijke omgeving. Het vele groen kun je helemaal goed zien vanuit de suite ‘In the Clouds’ en de Sky-kamers op de bovenste etage. Daar is het uitzicht adembenemend.”

Een van die natuurgebieden is de Ooijpolder, in de uiterwaarden van de Waal. “Bij het uitchecken zeggen mensen vaak dat ze terugkomen, omdat ze niet wisten dat je hier zo mooi kunt wandelen en fietsen. Wat ook minder bekend is dat je allerlei strandjes hebt aan de Waal, zoals aan de nevengeul de Spiegelwaal.

Daar kun je bij mooi weer zwemmen of met een kano of supboard het water op. Je hebt hier de perfecte combinatie van stad en natuur.”

TROTS

Het directiepaar kijkt terug op een vliegende start van hun hotel. Thijs: “De combinatie van de zakelijke, leisure en lokale markt maakt het zo dynamisch hier. Maar het belangrijkste van alles: de goede reviews. Het is zo fijn om de waardering van onze gasten terug te zien in een hoge tevredenheidsscore. Ik zeg niet snel dat ik ergens trots op ben, maar dat we het met ons team zo goed doen, daar ben ik wel echt trots op. Zelfs in deze bizarre coronatijd! In juli 2016 openden we de deuren met het idee ze nooit meer te sluiten. Vanaf dag één was het druk en 2020 zou ons drukste jaar worden. Aan die drukte kwam abrupt een einde. 

Deze periode hebben we aangegrepen om terug te kijken en te focussen op hoe we verder willen gaan. Erg belangrijk was de aandacht en zorg voor elkaar. Mede dankzij onze fijne en betrokken collega’s slaan we ons samen door deze corona- tijd heen. Dat is voor ons heel waardevol. We kijken dan ook met vertrouwen naar de toekomst!”