Hotel Antwerpen
Nieuw business center geopend

Eind april opende het nieuwe Business Center van Hotel Antwerpen. Een prachtige plek met multifunctionele zalen en een restaurant voor elke zakelijke meeting, congres of feest.

Hotel Antwerpen aan de E19 is gevestigd in het voormalige Scandic hotel. Gekozen werd om meteen na de overname ruim drie jaar geleden open te gaan en vervolgens stap voor stap te transformeren tot een ‘echte’ Van der Valk, aldus directeur Willem Polman. Hij vertelt: “Allereerst is de hele begane grond vernieuwd met onder meer het restaurant, de bar, de receptie en de entree. Daarna stond de aanpak van de hotelkamers op de planning, maar toen we vernamen dat het kantoorpand naast ons hotel te koop kwam, zijn we eerst daarvoor gegaan. Dit was dé kans om flink uit te breiden.”

Twee restaurants
Na een grote verbouwing gingen direct na Pasen de deuren van het nieuwe Business Center open. Het hotel ging hier door van 13 naar 26 zalen, van verschillende afmetingen en voorzien van alle gewenste audiovisuele middelen. De boardrooms zijn te reserveren vanaf twee tot acht personen, tot de grootste zaal waar plaats is voor wel 240 mensen.

Willem: “We hebben ervoor gekozen om een nieuw Business Center te realiseren, waardoor alle zakelijke activiteiten en het hotelgedeelte gescheiden zijn. Aan de ene kant heb je nu het hotel met de kamers en het à-la-carterestaurant, aan de andere kant het Business Center met de zalen en het buffetrestaurant. Overigens, ook al spreken we over het ‘Business Center’, uiteraard zijn de zalen ook te reserveren voor grotere bruiloften of andere feesten. Doordat we nu twee verschillende restaurants hebben, is de druk beter verdeeld.”

Vernieuwde hotelkamers
Amper een week na de opening van het Business Center werd alsnog gestart met de aanpak van de hotelkamers. Willem: “Daar zijn we nu volop mee bezig. De vernieuwing van de kamers gebeurt in etappes en de verwachting is dat volgend jaar zomer alles af is. Bovendien zullen de voormalige zalen in het hotelgebouw worden omgebouwd tot extra hotelkamers en op de bovenste etage komen twee luxe suites met een geweldig uitzicht op Antwerpen.”

Graffiti
Door de grote glazen dakramen komt veel licht in het hoge atrium en door kleuraccenten van bijvoorbeeld de okergele bankjes, oogt het interieur van het Business Center sfeervol. Opvallend is de metershoge groene muur tot aan het dak. “Voor het interieur is gekozen voor een warme uitstraling, met een zakelijke touch”, vertelt Willem. “Veel zalencentra zijn clean ingericht, maar door onder meer de wand van gecultiveerd mos tot aan het plafond oogt het meteen bij binnenkomst gezellig. In de zalen zelf zijn met graffiti unieke visuals aangebracht. Je ziet in de kunstwerken de zaalnamen terug: ambachten zoals ‘De Diamantslijper’ en ‘De Brouwmeester’. Hiermee verwijzen we op een originele manier naar Antwerpen en deze regio.”

Ongeveer twee derde van het pand bestaat nu uit de zalen en het restaurant, een derde is nog niet ingevuld. Het plan is om daar kantoren te verhuren aan bedrijven. “Die kunnen dan gebruikmaken van onze service en faciliteiten. Als ze een event of meeting hebben, is een zaal natuurlijk zo geregeld!”

Uitstekend bereikbaar
Vanaf de opening is Hotel Antwerpen drukbezocht waardoor uitbreiding zeer welkom was. Zowel gasten die een weekendje weg willen als zakenmensen kiezen voor een verblijf hier. Willem: “In de omgeving liggen veel bedrijven die hier graag hun meetings houden. Door de ligging direct aan een afslag van de ring om Antwerpen, zijn we uitstekend bereikbaar. Dat is ook gunstig als je uit Nederland komt. Je hoeft niet het drukke centrum in te rijden en parkeert hier eenvoudig je auto, dat vinden veel gasten een groot voordeel. Het stadshart ligt op ongeveer vier kilometer afstand. 

Om de hoek stopt een tram die je in twintig minuten naar het centrum brengt of je huurt een fiets bij het hotel.”

Persoonlijke service
Het aanbod hotels is in een populaire stad als Antwerpen groot. Naast de gunstige ligging, probeert het hotel door hoge kwaliteit en persoonlijke service het verschil te maken. Willem: “Tegenwoordig is met name dat laatste niet meer vanzelfsprekend in de horeca helaas. We hebben bewust een infobalie geplaatst waar altijd iemand aanwezig is. Een persoonlijk aanspreekpunt dat je even op weg helpt, is veel waard. Zeker als je een belangrijke presentatie moet houden, is het fijn als je snel wordt geholpen wanneer je een vraag over de zaal hebt. Dan wil je niet zoeken waar je moet zijn. We doen hier echt moeite voor de gast en willen ze waar mogelijk ontzorgen!”